05 czerwca 2009

Włoski standard z jajem

Spaghetti alla carbonara









Porcja: dla 2 osób
Czas: 30 minut
Składniki:
  • makaron długi
  • bekonik albo szyneczka tłusta - kilka pasków
  • 2 jajka
  • jeden ząbek czosnku
  • ser parmezan - 75 g
  • oliwa lub olej





Jak to się robi?


Nigdy się nie spodziewałem, że spaghetti alla carbonara jest tak prosta w przygotowaniu! Okazuje się, że przy cannelloni albo zapiekanym penne to jest bułka z masłem. Zatem do dzieła...

Plastry duńskiego bekonu, smaczny poniekąd, pokroiłem na większe kawałki. W tym czasie rozgrzałem na patelni oliwę. Pokroiłem na duże plastry czosnek i wrzuciłem go na patelnie. Smażymy go 2-3 minuty lub nawet krócej, po prostu gdy poczujemy jego aromat dorzucamy również bekonik.

Możemy teraz zagotować wodę na makaron. Gdy nie mamy zbyt szerokiego garnka, wtedy stosujemy starą harcerską metodę ukazaną na zdjęciu.







Makaronik się gotuje, boczek świeczy, czas pozbyć się czosnku. Swoją drogą ten czosnek jest przesiąknięty smakiem bekonu i na odwrót bekon jest przesiąkniety czosnkiem... mniam :-). Bekon zostawiamy na małym ogniu lub ściągamy z ognia jeśli wydaje się nam że może się przypalić.

Rozbijamy dwa jajka do miski, bełtamy je widelcem, dorzucamy parmezan. Przyprawiamy pieprzem i
solą.






Gdy makaron jest gotowy tzn. ulatuje z widelca jak średnio apetyczne glizdy to odlewamy z niego całą wodę. Tym razem nie maczamy go w zimnej wodzie dla utwardzenia gdyż cały myk ze spaghetti alla carbonara to ścięcie białka jajek za pomocą gorącego makaronu oraz bekonu.Zatem gorące "glizdki" wpełzają do jajek, bekon wrzucamy również i jak najszybciej mieszamy.





Już gotowe, ale proste! Podaj jak najszybciej i smacznego!

Brak komentarzy: